之前放的連結因為版權問題被拿掉,重新嵌入兩場現場演出片段。聲音可柔可剛,且控制自如,有人說她是現代的Janis Joplin!這一首Story怎麼聽都聽不膩,是一個講不完的故事。

 

詞曲:Brandi Carlile


All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
所有我臉上的歲月痕跡,都在訴說關於我的故事
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
這許多故事訴說著,
我曾經是怎樣的人,以及如何成為後來的自己。
But these stories don't mean anything
When you've got no one to tell them to
然而一旦沒人願意聆聽這些故事,
它們都將湮沒而不再重要
It's true...I was made for you
說真的…我是為了遇見你而成為現在的我

I climbed across the mountain tops
Swam all across the ocean blue
我曾孤單一人翻越高峰,游遍湛藍的大海!
I crossed all the lines and I broke all the rules
But baby I broke them all for you/
我曾為了你,不顧世俗成見,違反所有常規!
Because even when I was flat broke
You made me feel like a million bucks
全因為你曾在我失去一切時,
讓我相信我仍擁有許多,
Yeah you do and I was made for you
是的,就是你,我是為了遇見你而成為現在的我

You see the smile that's on my mouth
Is hiding the words that don't come out
你所看見我嘴邊的微笑,隱藏著沒說出口的話語
And all of my friends who think that I'm blessed
They don't know my head is a mess
No, they don't know who I really am
And they don't know what I've been through like you do
And I was made for you...
朋友們都說我的人生受上帝眷顧而順利,他們並不知道我的思緒總是一團糟。不,他們並不知道我究竟是什麼樣的人,更不知道我曾苦苦掙扎的困境,但你知道,而我經歷了這一切然後遇見你...

Oh yeah, it's true... I was made for you.
喔,沒錯...我是為了遇見你而成為現在的我。

arrow
arrow
    全站熱搜

    soriano 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()