邦喬飛最新專輯《Lost Highway/飛行公路》,全新抒情單曲<(You Want To) Make A Memory>

的音樂錄影帶借用電影「靈異第六感」的巧思,主唱瓊邦喬飛在其中化身為深情的靈魂,劇情十分令人

動容,女主角好漂亮...

You Want To Make A Memory(編織回憶)
-Bon Jovi(邦喬飛)

Hello again, it's you and me
(再次見面,你和我)
Kinda always like it used to be
(彷彿回到從前那樣)
Sipping wine, killing time,
(喝喝小酒,消磨時間)
Trying to solve life's mysteries
(說說人生中的難題)

How's your life? It's been a while
(已經過了好一陣子,你生活過的如何?)
God it's good to see you smile
(能看見你的笑容真是美好)
See you're reaching for your keys
(看你正伸手拿著鑰匙)
Looking for a reason not to leave
(卻試著找到不離開的理由)

If you don't know if you should stay
(如果你不確定是否應該待下來)
If you don't say what's on your mind
(如果你不說隱藏在內心的感覺)
Baby just breathe
(寶貝!就深深吸口氣)
there's nowhere else tonight we should be
(我們今晚哪也不去)

You wanna make a memory
(你試圖編織回憶)

I dug up this old photograph
(我翻出老照片)
look at all that hair we had
(看看當年的我們)
It's bittersweet to hear you laugh
(聽見你開懷的笑,我苦樂參半)
your phone is ringing I don't wanna ask
(電話響了,我卻沒有過問)

If you go now, I'll understand
(如果你現在就離開,我能理解)
If you stay, Hey I've got a plan
(如果待下來,我有心理準備)
We're gonna make a memory
(我們要編織回憶)
You wanna steal a piece of time
(你試圖偷去片刻)
You can sing the melody to me
(你可以對我唱唱歌)
And I can write a couple of lines
(我可以為你作首合唱曲)

You wanna make a memory
(你試圖編織回憶)

If you don't know if you should stay
(如果你不確定是否應該待下來)
And you don't say what's on your mind
(如果你不說隱藏在內心的感覺)
Baby just breathe
(寶貝!就深深吸口氣)
there's nowhere else tonight we should be(we should be)
(我們今晚哪也不去)

You wanna make a memory
(你試圖編織回憶)
You wanna steal a piece of time
(你試圖偷去片刻)
You can sing the melody to me
(你可以對我唱唱歌)
And I can write a couple lines
(我可以為你作首合唱曲)

You wanna make a memory
(你試圖編織回憶)
You wanna make a memory
(你試圖編織回憶)

arrow
arrow
    全站熱搜

    soriano 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()